Pravidla pro vyřizování stížností a reklamací klientů REICO investiční společnosti Erste Asset Management, a.s.
Definice pojmů
- Investiční společnost: REICO investiční společnost Erste Asset Management, a.s., Antala Staška 2027/79, 140 00 Praha 4, IČ: 27567117
- Fond: REICO NEMOVITOSTNÍ, otevřený podílový fond a REICO LONG LEASE, otevřený podílový fond.
- Distributor: Česká spořitelna, a. s., Praha 4, Olbrachtova 1929/62, PSČ 140 00,IČ: 45244782, internetové stránky: www.csas.cz.
- FSČS: Finanční skupina České spořitelny.
- Klient: Vlastník cenného papíru kolektivního investování fondu obhospodařovaného investiční společností.
- Reklamace: Požadavek klienta, aby investiční společnost napravila nedostatky v plnění podmínek vyplývajících z příslušné smlouvy nebo z nesprávného postupu při poskytování služeb
- Stížnost: Projev nespokojenosti klienta upozorňující na nedostatky v postupech investiční společnosti nebo distributora, případně v plnění právních povinností investiční společnosti či distributora, vyplývajících z platné legislativy.
Tento reklamační řád upravuje způsob komunikace klienta s investiční společností v situaci, kdy má klient za to, že investiční společnost porušila při obhospodařování fondu kolektivního investování svou povinnost plynoucí ze smluv, statutu, či závazných právních předpisů.
Investiční společnost vyřizuje stížnosti a reklamace klientů rychle a bezplatně.
Způsob podání reklamace
Reklamace/stížnost může být podána investiční společnosti písemně, telefonicky a/nebo e-mailem.
Kontaktní údaje pro podání reklamace/stížností:
- adresa: Antala Staška 2027/79, 140 00 Praha 4
- tel: +420221516511 v pracovní dny v době od: 9:00 – 16:00
- e-mail: nemofond@reicofunds.cz
Nesprávnou či neúplnou stížnost či reklamaci může klient doplnit do 7 dnů od doručení výzvy k jejímu doplnění klientovi.
Reklamace/stížnost může být podána i distributorovi, a to zejména v případě, pokud se týká především skutečnosti vyplývající z jeho činnosti. Řízení o reklamaci/stížnosti v těchto případech probíhá dle pravidel příslušného distributora uveřejněných na jeho internetových stránkách uvedených výše v definicích pojmů.
Náležitosti reklamace
Klient ve své reklamaci/stížnosti uvede své jméno, příjmení, rodné číslo, nebo datum narození, číslo majetkového účtu vedeného v České spořitelně. V případě právnické osoby tato uvede svojí obchodní firmu a/nebo název, IČ, sídlo, číslo majetkového účtu vedeného v České spořitelně a jméno a příjmení osoby oprávněné jednat jejím jménem.
Pro řádné vyřešení reklamace/stížnosti je nutné popsat podstatu skutečnosti, která je předmětem reklamace/stížnosti, a to včetně dat, čísel apod. a uvést požadované řešení.
Pro operativní komunikaci je vhodné, aby klient uvedl své telefonní spojení a/nebo e-mail.
Investiční společnost je oprávněna si vyžádat od klienta doložení zásadní dokumentace v úředně ověřené podobě.
Výjimky z přijetí reklamace
Investiční společnost nemůže přijmout reklamaci, pokud:
- není dodržen způsob, forma nebo náležitosti reklamace, a to ani v dodatečné lhůtě poskytnuté pro doplnění reklamace
- již probíhá její řešení jiným subjektem FSČS
- ve věci probíhá řízení před soudem, nebo soud již rozhodl
- uplynuly skartační lhůty pro relevantní typ dokumentů
- podatel není klientem investiční společnosti.V takovém případě však investiční společnost vítá připomínky ke své činnosti.
Lhůty k vyřízení reklamace/stížnosti
Investiční společnost vyřizuje reklamace/stížnosti bez zbytečného odkladu. Maximální lhůta pro vyřízení reklamace/stížnosti je 30 kalendářních dnů od jejího doručení investiční společnosti nebo distributorovi. Do lhůty pro vyřízení reklamace/stížnosti se nezapočítává lhůta 7 dní pro její doplnění, stanovená výše.
V odůvodněných případech je investiční společnost oprávněna lhůtu pro vyřešení reklamace/stížnosti prodloužit o dobu nezbytně nutnou, o čemž bude klienta informovat.
Možnost odvolání
V případě, že klient není spokojen s vyřízením reklamace/stížnosti, může se obrátit na firemního ombudsmana skupiny České spořitelny na e-mail: ombudsman@csas.cz, adresa: Ombudsman Finanční skupiny České spořitelny, Olbrachtova 1929/62, 140 00, Praha 4, otevírací doba po-pá 8:30 – 17:00.
Dle zákona o finančním arbitrovi, č.229/2002 Sb., se mohou klienti v případě sporu s investičními fondy, investičními společnostmi nebo zahraničními investičními společnostmi obracet na finančního arbitra zřízeného tímto zákonem (http://www.finarbitr.cz).
Závěrečná ustanovení
Tento Reklamační řád vstupuje v platnost a nabývá účinnosti dnem 14. 3. 2023. Investiční společnost zveřejní tyto Zásady na webových stránkách www.reico.cz.