Reklamační řád

Pravidla pro vyřizování stížností a reklamací klientů REICO investiční společnosti Erste Asset Management, a.s.

Definice pojmů

  1. Investiční společnost: REICO investiční společnost Erste Asset Management, a.s., Antala Staška 2027/79, 140 00 Praha 4, IČ: 27567117
  2. Fond: REICO NEMOVITOSTNÍ, otevřený podílový fond a REICO LONG LEASE, otevřený podílový fond.
  3. Distributor: Česká spořitelna, a. s., Praha 4, Olbrachtova 1929/62, PSČ 140 00,IČ: 45244782, internetové stránky: www.csas.cz.
  4. FSČS: Finanční skupina České spořitelny.
  5. Klient: Vlastník cenného papíru kolektivního investování fondu obhospodařovaného investiční společností.
  6. Reklamace: Požadavek klienta, aby investiční společnost napravila nedostatky v plnění podmínek vyplývajících z příslušné smlouvy nebo z nesprávného postupu při poskytování služeb
  7. Stížnost: Projev nespokojenosti klienta upozorňující na nedostatky v postupech investiční společnosti nebo distributora, případně v plnění právních povinností investiční společnosti či distributora, vyplývajících z platné legislativy.

Tento reklamační řád upravuje způsob komunikace klienta s investiční společností v situaci, kdy má klient za to, že investiční společnost porušila při obhospodařování fondu kolektivního investování svou povinnost plynoucí ze smluv, statutu, či závazných právních předpisů.

Investiční společnost vyřizuje stížnosti a reklamace klientů rychle a bezplatně.
 

Způsob podání reklamace

Reklamace/stížnost může být podána investiční společnosti písemně, telefonicky a/nebo e-mailem.

Kontaktní údaje pro podání reklamace/stížností:

  • adresa: Antala Staška 2027/79, 140 00 Praha 4
  • tel: +420221516511 v pracovní dny v době od: 9:00 – 16:00
  • e-mail: nemofond@reicofunds.cz

Nesprávnou či neúplnou stížnost či reklamaci může klient doplnit do 7 dnů od doručení výzvy k jejímu doplnění klientovi.

Reklamace/stížnost může být podána i distributorovi, a to zejména v případě, pokud se týká především skutečnosti vyplývající z jeho činnosti. Řízení o reklamaci/stížnosti v těchto případech probíhá dle pravidel příslušného distributora uveřejněných na jeho internetových stránkách uvedených výše v definicích pojmů.
 

Náležitosti reklamace

Klient ve své reklamaci/stížnosti uvede své jméno, příjmení, rodné číslo, nebo datum narození, číslo majetkového účtu vedeného v České spořitelně. V případě právnické osoby tato uvede svojí obchodní firmu a/nebo název, IČ, sídlo, číslo majetkového účtu vedeného v České spořitelně a jméno a příjmení osoby oprávněné jednat jejím jménem.

Pro řádné vyřešení reklamace/stížnosti je nutné popsat podstatu skutečnosti, která je předmětem reklamace/stížnosti, a to včetně dat, čísel apod. a uvést požadované řešení.

Pro operativní komunikaci je vhodné, aby klient uvedl své telefonní spojení a/nebo e-mail.

Investiční společnost je oprávněna si vyžádat od klienta doložení zásadní dokumentace v úředně ověřené podobě.

Výjimky z přijetí reklamace

Investiční společnost nemůže přijmout reklamaci, pokud:

  • není dodržen způsob, forma nebo náležitosti reklamace, a to ani v dodatečné lhůtě poskytnuté pro doplnění reklamace
  • již probíhá její řešení jiným subjektem FSČS
  • ve věci probíhá řízení před soudem, nebo soud již rozhodl
  • uplynuly skartační lhůty pro relevantní typ dokumentů
  • podatel není klientem investiční společnosti.V takovém případě však investiční společnost vítá připomínky ke své činnosti. 

Lhůty k vyřízení reklamace/stížnosti

Investiční společnost vyřizuje reklamace/stížnosti bez zbytečného odkladu. Maximální lhůta pro vyřízení reklamace/stížnosti je 30 kalendářních dnů od jejího doručení investiční společnosti nebo distributorovi. Do lhůty pro vyřízení reklamace/stížnosti se nezapočítává lhůta 7 dní pro její doplnění, stanovená výše.

V odůvodněných případech je investiční společnost oprávněna lhůtu pro vyřešení reklamace/stížnosti prodloužit o dobu nezbytně nutnou, o čemž bude klienta informovat.
 

Možnost odvolání

V případě, že klient není spokojen s vyřízením reklamace/stížnosti, může se obrátit na firemního ombudsmana skupiny České spořitelny na e-mail: ombudsman@csas.cz, adresa: Ombudsman Finanční skupiny České spořitelny, Olbrachtova 1929/62, 140 00, Praha 4, otevírací doba po-pá 8:30 – 17:00.

Dle zákona o finančním arbitrovi, č.229/2002 Sb., se mohou klienti v případě sporu s investičními fondy, investičními společnostmi nebo zahraničními investičními společnostmi obracet na finančního arbitra zřízeného tímto zákonem (http://www.finarbitr.cz).
 

Závěrečná ustanovení

Tento Reklamační řád vstupuje v platnost a nabývá účinnosti dnem 14. 3. 2023. Investiční společnost zveřejní tyto Zásady na webových stránkách www.reico.cz.

Mohlo by vás zajímat

Zásady pro provádění obchodů

Zásady pro výkon hlasovacích práv

Pravidla řízení střetu zájmů